Viktigare än multiplikation

Hemmagjord konsertaffisch för bandet Jorbs.
Året är 1983. Yale Bate är ännu inte bildat.


En bit av baksidan till den övre konsertaffischen – ett tydligt
bevis på att bristen på papper satte skolarbetet åt sidan.

MAGNUS:

Har egentligen ingen aning. Men det måste ha gått till ungefär så här:

    Jag sitter där i mitt pojkrum i början av 1983. Jag går i nian. Bandet som jag för närvarande spelar med ska ha en fritidsgårdspelning.

    Dags att göra affischer. Plockar fram allt som behövs – svart spritpenna och ett grafiskt bultande hjärta. Måste hitta ett papper också. Kan inte vara några större problem. Tyckte jag såg ett alldeles nyss. Ja, där ligger det. Fast det blir ju lite klent med en affisch i A4-format. Den bör ju minst vara en A3:a. Fan också. Måste hitta ett vitt ark till. Det vore ju konstigt om det inte fanns åtminstone ett till här nånstans i röran. Men vänta. Ligger det inte ett papper under tallriken på stereobänken? Vilken röta. Å nej, en skoluppgift. Och den är inte ifylld.

    Men allvarligt talat, vad ska prioriteras?

    Just det.  




Kommentarer
Postat av: Axel

Yale Bate - en grupp man aldrig får räkna bort...

2009-02-16 @ 11:13:56
Postat av: Jonas Eriksson

Jävligt skönt. Skolan sög så hårt! Rocken har räddat många liv. Väntar med spänning på boken. Går den att förbeställa?



/Jonas

2009-02-16 @ 19:13:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0