En bil säger mer än tusen ord

Magnus SL-kort från 1988. Limousinernas värld var
utom räckhåll.
”Fullt pris” var en tillräckligt stor utgift.

MAGNUS:

Långt innan jag själv började spela i band, läste jag i en intervju med Kiss att ett stort mått på framgång var att få åka limousin.

    Peter Criss berättade hur han, inför ytterligare ett litet gig, stod vid samma vanliga gathörn för att bli upplockad av de andra i deras gamla bil. Men den här dagen hade Gene Simmons planerat en överraskning. Och plötsligt dök han upp i en hyrd limo. Peter Criss tänkte: ”Wow! Vi är verkligen grymma!”

    Vi kunde inte annat än att instämma. Problemet var att vi, trots att vi kom från stenrika  

Lidingö, inte ens var i närheten av att kunna lägga några pengar på den sortens lyx. Så när det var dags att spy efter en kräftskiva eller nåt, fick det ske i ett så kallat kommunalt färdmedel.


Kommentarer
Postat av: Fredrik

Perfekt, nu har jag en vettig bild för dig i min telefonbok.

2009-01-26 @ 09:45:36
Postat av: Malin P

det sjuka är inte hur du såg ut på den tiden utan att du har kvar kortet. Tyder på ett himla ordningssinne



malin

2009-02-16 @ 19:17:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0