Ambitionen att rocka fett – kärlekens fiende nummer ett

 
Om Johan R Norberg hade varit lite mer generös,
kunde Magnus Ahlström fått höra rösten från en ljuvlig varelse. Men icke.

 

JOHAN:

Spelningen med Nastrovje blev en formidabel succé. Vi hade lyckats fylla hela ungdomsgården Kulan till bristingsgränsen och redan efter den inledande AC/DC-låten Hells Bells, stod det klart att vi hade publiken med oss.

 

MAGNUS:

Bandets basist Kitte, gick upp på scenen först av alla, iförd svart munkkåpa och med ett stearinljus i handen. Han tog plats framför synthesizern, slog an på någon av tangenterna och lät publiken njuta av ljudet från en klämtande kyrkklocka några gånger innan Pontus började spela riffet. Därefter användes inte synten en enda gång under spelningen.

 

JOHAN:

Några dagar efter giget kom min klasskompis Ebba Palmcrantz fram till mig. Hon gillade hårdrock och tillhörde topp-tre-listan på Mellansveriges vackraste tjejer. Hennes några år äldre snubbe lirade i ett hårdrockband i Stockholms södra förorter. Hur som helst, berömde Ebba mig för spelningen och berättade att pojkvännens band sökte ny sångare.  

    Nu undrade hon om Magnus kanske var intresserad? Kunde hon få hans telefonnummer?

    ”Glöm det!” svarade jag. ”Magnus lirar med mig.”

 

MAGNUS:

Och det här säger du nu? Jag trodde vi var polare.

    Du har helt rätt i att jag aldrig var intresserad av att börja spela med några andra. Men du kunde väl ha varit schysst och gett henne mitt nummer ändå.  Tur för dig att jag inte visste om det.

 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag är helt på Johans linje, alla män borde följa parollen "om jag inte får ligga så får inga män ligga."

2009-05-11 @ 13:10:05
Postat av: Mangokid

Skön blogg, keep on rocking!!

2009-05-15 @ 12:44:44
URL: http://mangokid.blogg.se/
Postat av: Anna

Grymt härlig blogg - precis vad jag alltid har velat läsa! Keep up the good work!

2009-05-15 @ 18:50:47
URL: http://skimmer.blogg.se/
Postat av: peter

Tjena grabbar! vårat band var från dom norra förorterna, bestämt vallentuna, i alla fall när jag var ihop med ebba// peter

2009-11-07 @ 00:23:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0