Sjunga är silver

 

Shure SM 58?

 

 

JOHAN:

Jag är fortfarande besviken på Magnus för att han vägrade köpa den där mikrofonen.

 

MAGNUS:

Istället hittade jag ett svinhäftigt armband i silver med en turkos på. Som frontman behövde jag det. Johan fattar inte att jag gjorde det för bandets bästa.

 

JOHAN:

Visst, vi hade en mick i replokalen. Och det gick att få fram ljud med hjälp av den. Men det viktigaste i allt det här, var själva uppfostringsmomentet. Alla Magnus pengar gick alltid till annat. Och det börjande bli irriterande. Han behövde lära sig att veta hut. Ett uppfriskande kompanistryk hade gjort honom gott. Han ställde en massa krav på oss. Vi skulle öva jämnt och helst skolka från plugget för att kunna repa redan tidigt på eftermiddagen.

Förresten var det inte det där silverarmbandet jag tänkte på i första hand.

 

MAGNUS:

Nu hänger jag inte med.

 

JOHAN:

Det finns värre saker som förhindrade att Magnus gjorde rätt för sig. Men det sparar jag till boken.

 

MAGNUS:

Jaha, dags för skamvrån igen. Och det är väl ingen idé att ens försöka låta trovärdig och säga att jag aldrig ville att någon av er skulle skolka. Sanningen är den att jag tyckte att ni skulle sköta er skolgång.

 

JOHAN:

Okej, jag minns säkert fel. Du var en ängel på alla sätt och vis.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0