Lugn bara lugn, lilla mamma

JOHAN:
Vintern 1985 bodde den då artonårige Magnus i en egen etta med kokvrå. Hans mamma med familj hade flyttat till USA.
Julen stod snart för dörren och Magnus ville skicka en present som gav en djuplodande inblick i hur hans liv såg ut hemma i Sverige.

MAGNUS:
Jag var pank och hade inte råd att köpa något. Så jag tänkte att ett välskrivet brev med några fina foton kunde bidra till en välsignad jul.

JOHAN:
Tanken var god. Men om man i första hand vill få sin mamma på andra sidan atlanten att inte vara orolig, borde urvalet av bilder kanske vara därefter.



Lugn bara lugn. Nu har jag bestämt mig för vad jag
ska bli när jag blir stor.




Lugn bara lugn. Jag har köpt en ny kajalpenna och
humöret är på topp.



Lugn bara lugn. Köket är fullt av näringsrik kost.


MAGNUS:
Som sagt, jag menade inget illa.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0